Przyjęcia stron - Informacja

Począwszy od dnia 28 maja 2012 roku Prezes Sądu Rejonowego w Stalowej Woli nie będzie przyjmował w ramach przyjęć stron. Skargi i wnioski skierowane do Prezesa Sądu Rejonowego w Stalowej Woli w trybie nadzoru administracyjnego mogą być wnoszone na piśmie, za pomocą poczty elektronicznej administracja@stalowawola.sr.gov.pl – telefax – 15 6434675, a także w formie ustnej w Biurze Obsługi Interesanta tutejszego Sądu, gdzie będą spisywane przez upoważnionych urzędników do protokołu.  Powyższe znajduje oparcie w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 roku w spawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych, wydanym na podstawie art. 41 e Ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z dnia 12 września 2001 roku Nr 98, poz. 1070 z późniejszymi zmianami). Opisane w ten sposób skargi i wnioski rozpatrywane będą przez Prezesa Sądu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.

                                                              * * * * * * *

Zasady dotyczące składania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu.

Organem właściwym do rozpoznawania skarg i wniosków dotyczących działalności Sądu Rejonowego w Stalowej Woli jest Prezes Sądu Rejonowego, skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie jednego miesiąca od daty ich wpływu.

Zasady składania oraz rozpatrywania skarg i wniosków reguluje Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 maja 2012 roku Poz. 524 – w sprawie skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych.

Powyższe uregulowania określają zakres i zasady rozpoznawania skarg i wniosków w następujący sposób:

Skargi i wnioski mogą być wnoszone:

  1. Na piśmie,

-za pośrednictwem poczty na adres ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 16, 37-450 Stalowa Wola,

-pocztą elektroniczną na adres : administracja@stalowawola.sr.gov.pl,

-na numer faksu 15 6434675

  1. W formie ustnej do protokołu – w Biurze Obsługi Interesanta Sądu Rejonowego w Stalowej Woli.

Na żądanie skarżącego lub wnioskodawcy pracownik przyjmujący skargę lub wniosek potwierdza ich przyjęcie,

Elementy skargi/wniosku:

     -data,

     -imię i nazwisko (nazwa) i adres skarżącego lub wnioskodawcy,

     -zwięzła treść skargi lub wniosku,

     -w razie potrzeby sygnatura sprawy, której dotyczy skarga lub wniosek.

Skargi nie podlegające rozpatrzeniu:

     Nie podlegają rozpatrzeniu skargi w zakresie dotyczącym orzeczniczej działalności sądów, gdyż jest to dziedzina, w której sędziowie są niezawiśli.

Skargi pozostawione bez rozpoznania:

     Skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe pozostawia się bez rozpoznania, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę.

W  związku z powyższym informuję, iż Prezes, Wiceprezes i Przewodniczący Wydziałów nie przyjmują stron osobiście.

 

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy w Stalowej Woli
Strona wygenerowana przez system (dynamicznie aktualizowana)
Dokument z dnia: 2012-05-28 14:36
Wytworzył: kbajak
Publikacja w dniu: 2012-12-21 13:03
Opublikował: kbajak
Opis zmiany: b/d
Ilość wyswietleń dokumentu: 2 785